Skip to main content
Skip table of contents

A rendszer működése

Mi a bója?

Vízen, valamely helyet megjelölő lehorgonyzott úszó test.

A mi esetünkben a folyón fényjelzéssel ellátott – kb 1,5 millió értékű – bója, a hajózási útvonalak megjelölésére.

A bója kapcsolata az iTrack-kel

Felmerült igények:

  1. bója pozíciójának meghatározása,
  2. bójával való ütközés jelzése,
  3. bója "elszabadulásáról" figyelmeztetés,
  4. bója felborulásának monitorozása,
  5. bójákon használt akkumulátorok töltöttségi szintjének vizsgálata,
  6. napelemes töltések vizsgálata,
  7. villanó működésének felügyelete.

Megoldásunk leírása:


1. bója pozíciójának meghatározása
Fedélzeti eszközünket SIM kártyával együtt egy vízzáró dobozban helyezzük el a bójákon. A Fedélzeti eszközt a bójákon található akkumulátorok segítségével üzemeltetjük. Az eszközünk áramfelvétele 40-50mA 12V-on. Minden bója napelemekkel való felszerelése megteremti a lehetőséget a zökkenőmentes rendszer üzemeltetésre, megfelelő töltést biztosít az akkumulátoroknak és támogatja a villanók üzemszerű működését is. 

Nem szükséges a bójákat fontos pontként rögzíteni és azok cseréje esetén a bójákhoz tartozó fontos pontokat újra rögzíteni. Támogatást tudunk nyújtani abban, hogy úgymond öntanuló vizsla riport segítségével ezeket az áthelyezés után automatikusan tudjuk kezelni a rendszerünkben. Ezzel sok adminisztrációs munkát megspórolva Önöknek, illetve nem szükséges ezzel kapcsolatban ügyfélszolgálatunkat megkeresniük.

2. bójával való ütközés jelzése 
Egy nagyobb vihar után tapasztalati úton megállapítható a legnagyobb "természetes" erőmérő kilengés. Ezután a vizsla riportunk segítségével be tudunk állítani egy email-es riasztást, valamint riport formájában is meg tudjuk jeleníteni ezeket az eseményeket. Az ütközés tényéről email-ben értesíteni tudjuk Önöket, hogy mikor és melyik bója esetén érzékeltünk ütközést. Ez segíthet Önöknek a keletkezett károk könnyebb elszámolásában az érintett társasággal szemben. Valamint figyelmeztetést is adhat, hogy egy nagyobb ütközés következtében akár a bója is "elszabadulhat".

3. bója "elszabadulásáról" figyelmeztetés
Mivel a bóják pozícióját öntanulás útján a rendszerünkben rögzíteni tudjuk, így arra is lehetőséget tudunk biztosítani, hogy figyelmeztessük Önöket időben a bója elszabadulásáról. Email-es riasztást küldünk, ha a bója elhagyja a dedikált helyét. Ennek segítségével Önök időben tudnak reagálni, rövid idő alatt meg tudják találni a bóját és visszaszállítani a helyére, valamint elkerülhetik a hosszabb vontatások okozta többletköltségeket.

4. bója felborulásának monitorozása
Az erőmérőnk segítségével arról is automatikus email-es figyelmeztetést tudunk küldeni Önöknek, amennyiben a bója külső behatás miatt felborul.

5. bójákon használt akkumulátorok töltöttségi szintjének vizsgálata

6. napelemes töltések vizsgálata
Rendszerünk lehetőséget biztosít arra, hogy folyamatosan tájékoztassuk Önöket az akkumulátorok töltöttségi szintjéről. Valamint be tudunk állítani egy minimum értéket és ezáltal figyelmeztetést küldünk az akkumulátor lemerülésével kapcsolatban. Vagy akár arról is, ha merülne az akkumulátor a napelemes töltés ellenére. 
A napelemes töltés figyelése fontos része az akkumulátorok és a rendszerünk működtetése szempontjából. Amennyiben megszűnik a napelemtől érkező töltés figyelmeztetést tudunk küldeni erről. Természetesen éjszaka normális a töltés megszűnés, így rendszerünkben be tudjuk állítani, hogy a töltés megszűnéséről az éjszakai órákban ne küldjünk riasztást.

7. villanó működésének felügyelete
Áramfelvétel mérővel vizsgálni lehet a villanó működését, függetlenül attól, hogy izzós vagy LED-es. Ennek segítségével jelezni tudjuk Önöknek, ha valamelyik villanó karbantartásra szorul. Megoldhatóvá válik, hogy minden bója üzemszerűen működjön éjszaka és megfelelő tájékoztatást tudjon adni a hajózási társaságoknak.



(C) Copyright iData Kft., 2005-2022. Minden jog fenntartva. All rights reserved.

2022.12.27.

JavaScript errors detected

Please note, these errors can depend on your browser setup.

If this problem persists, please contact our support.